29. elokuuta 2014

Uusi koti


Mä olen täällä. Soulissa. Ihan oikeasti. Mä olen ollut täällä nyt neljä kokonaista päivää ja edelleen tuntuu, että eläisi unessa, josta voi koska tahansa herätä takaisin omaan Jyväskylän asuntoon, lähteä kauppaan ostamaan lisää kaurapuurohiutaleita ja tomaatteja, ja lähettää kaverille lounaskutsun Katriinan kasvisravintolaan. Sen sijaan mä herään huoneessa, jonka toisella laidalla nukkuu mun japanilainen kämppis, aamiaiseksi on tonnikalamajoneesitäytteistä riisikakkua, joka on kääritty merilevään ja mun puhelin ei edelleenkään toimi.

Jos mulle sattuu sitä sun tätä Suomen maaperällä, voitte kuvitella kuinka paljon häsläystä oon kehittänyt täällä aikaan. Ensimmäisen päivänä luulin ostaneeni 2 litran vesipullon, mutta illalla hampaiden pesun jälkeen vettä juodessani huomasin veden eksoottisen maun ja kurkkua mukavasti lämmittävän vaikutuksen, ja totesin ostaneeni sojua, korealaista 25 prosenttista viinaa. Ups. Tänään jäin jumiin vessaan 10 minuutiksi, kun mulle ei tullut mieleenkään kääntää vessan kahvaa ylöspäin. Ups, taas. Toistaiseksi oon kuitenkin yhtenä palasena, en ole hukannu mitään tärkeää enkä ole eksynyt kertaakaan. Pahasti.

Terkkuja Suomeen, täällä on hassua, omituista ja ihanaa!

(kuva otettu You Are Here -kahvilassa, Hongdae-alueella)

2 kommenttia:

Anu kirjoitti...

Ihanaa kuulla susta! Tsemppii kaikkeen, hurjalta vaikuttaa, vaikka kyllähän sä selviit :) Koita nyt sentään olla alkoholisoitumatta ;)

Halipusuja!

ps. lisää kuvia!

Maiju kirjoitti...

:D naurahdin ääneen sojun kohdalla.
Totta se on, siellä sä oot <3 ja mä nukun sun sängyssä. Nauti olostas ja kuvat tosiaan ois kivoja, myös susta :)